خواص روغن زیتون

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است روغن زیتون به آن بزنید چرا که روند ترمیم را سریع می کند.
 
روغن زیتون به عنوان یک خوراکی خوشمزه و مفید شهرت زیادی دارد.در اینجا می خواهیم شما را با برخی از فواید این روغن آشنا کنیم.
- روغن زیتون موها را درخشان می کند. میتوانید بعد از حمام مقداری روغن زیتون به موهای خود بزنید و یا یک قاشق چایخوری از این روغن را داخل بطری نرم کننده مو بریزید و بعد از شست و شوی موهای خود از نرم کننده مثل همیشه استفاده کنید.
- اگر در خانه بچه مدرسه ای دارید که احتمالا شپش روی سرش خانه کرده می توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سرش بزنید. لازم نیست آنقدر زیاد باشه که موها چرب شود و مقداری خیلی اندک کفایت می کند.
- روغن زیتون از ریزش موهای سر جلوگیری می کند.
- اگر دچار شوره هستید روغن زیتون به شما کمک می کند. شوره بر اثر خشکی بیش از حد پوست سر رخ می دهد. پس اگر دچار این مشکل هستید مقدار بسیار کمی روغن زیتون را به کف سر خود بزنید. این کار نه تنها پوست سرتان را مرطوب و نرم می کند بلکه از التهاب آن هم جلوگیری می کند.
- اگر اتومبیلتان خراب شد و بعد از تعمیر دستهایتان از روغن سیاه شد. یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط و سیاهی دستهایتان را با این محلول پاک کنید.
- اگر میخواهید پوست بدنتان نرم و لطیف باشد مقدار خیلی کمی روغن زیتون را به آب وان حمام اضافه و داخل آن دراز بکشید.
- آقایان می توانند از روغن زیتون به جای خمیر ریش استفاده کنند. با این کار پوست صورتشان نرم و لطیف می شود.
- اگر پوست بدنتان همیشه خشک است می توانید بعد از حمام به بدنتان روغن زیتون بزنید.
- برای داشتن پوستی زیبا به جای استفاده از محصولات آرایش پاک کن شیمیایی می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.
- اگر موهای شما خشن و زبر شده و شانه زدن آن برایتان مشکل شده روغن زیتون بهترین راه برای ترمیم آن است.
- اگر قصد لایه برداری از پوست خود را دارید مقداری روغن زیتون را با مقداری شکر مخلوط کنید و آن را به صورت دایره ای روی پوست خود بمالید و بعد پوستتان را با آب گرم بشوئید.
- اگر دچار گوش درد شده اید می توانید یه قطره بسیار کوچک روغن زیتون داخل گوش خود بچکانید. این کار باعث التیام درد می شود.
- اگر میخواهید وزن کم کنید روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این روغن باعث ایجاد حس سیری در شما می شود و علاوه بر این قند خون را تنظیم میکند. برای این منظور قبل از صرف غذا مقدار بسیار کمی روغن بخورید و یا ان را روی سالاد خود بریزید.
- اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است روغن زیتون به آن بزنید چرا که روند ترمیم را سریع می کند.
- اگر نمی خواهید از کرم های ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید